Home / kisah hidup / Walaupun Sudah Berlainan Agama, Ibu Pengantin Tetap ‘Bebel’ Anak Rajin suruh kemas rumah di majlis kahwin

Walaupun Sudah Berlainan Agama, Ibu Pengantin Tetap ‘Bebel’ Anak Rajin suruh kemas rumah di majlis kahwin

Sebagai anak, bebelan seorang ibu pastinya sudah menjadi halwa telinga yang sering didengar walaupun kadangkala ia agak memeritkan.

Namun, naluri sebagai seorang ibu pasti mahukan yang terbaik buat anak-anak dan setiap bebelan tersebut merupakan satu pesanan atau peringatan untuk memastikan anak mereka menjadi insan yang berguna.

Kena bebel mak di majlis kahwin

Namun begitu, menerusi perkongsian seorang pengguna TikT0k dikenali sebagai @emiliacomot, dia telah berkongsi momen ‘dibebel’ ibu kandungnya ketika majlis pekahwinannya sendiri.

Dia yang juga seorang wanita mualaf hanya mampu tertawa mendengar ibunya yang berbangsa Cina memintanya menjadi isteri  dan melayan suami dengan baik sebelum pulang.

Pesanan-pesanan tersebut disambut gelak ketawa orang sekeliling kerana melihat pasangan pengantin sudah ‘merah padam’ kerana dibebel ibu pengantin perempuan.

Dah ditonton lebih sejuta dalam sehari

Walaupun video tersebut merupakan ‘throwback’ @emiliacomot ketika bersanding beberapa tahun lalu, ia tetap menjadi satu kenangan yang akan terus diingati sepanjang hayatnya.

Perkongsian berkenaan juga telah ditonton lebih daripada 1 juta warganet di aplikasi TikTok dalam masa satu hari sahaja.

Masing-masing turut meninggalkan komen dengan menyatakan bahawa hampir semua ibu-ibu di Asia berperangai sama dan bebelan tersebut pasti akan terus dirindui oleh setiap anak-anak.

Ada yang kena ceramah juga masa kahwin

Mak memang suka ugut tak nak datang kalau rumah tak bersih

Bagus pesanan mak tu

Mak pesan suruh jaga suami, kemas rumah

Sumber : ohmymedia

About admin

Check Also

Aktif Tabligh Tak Halang Aliff Aziz Sertai Gegar Vaganza

Semalam, senarai 13 peserta program realiti Gegar Vaganza musim kelapan telah pun diumumkan. Apa yang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.